Log in

BusinessMonitor Logo

Ga datagedreven te werk, breng de ledenjourney in kaart

Maak je lidmaatschap steeds waardevoller.

1. Stel de juiste vragen

Kies de juiste vragen om de prestaties van jouw vereniging te evalueren. Neem een kijkje in onze vragenbibliotheek:

2. Breng de volledige leden journey in kaart

Waarom worden leden lid? Hoe tevreden zijn ze tijdens het lidmaatschap? En blijven ze lid? 

3. Ontdek waarom je leden lid zijn
en wat ze verwachten

De eerste maanden van het lidmaatschap zijn bepalend. In de eerste 60 dagen dient het nieuwe lid direct de voordelen van het lid zijn te ervaren. Om heel gericht in te kunnen spelen op de wensen en verwachtingen van de nieuwe leden is het verstandig om een intake-onderzoek uit te voeren. Met dit onderzoek worden vragen beantwoord als: wat zijn de redenen om lid te worden, wat verwacht je van de vereniging en wat kun jij als lid toevoegen aan de kwaliteit van de vereniging?

4. Plaats je scores in perspectief

Vergelijk je scores met onze benchmarks en zie hoe je scoort ten opzichte van andere deelnemers.

BusinessMonitor Benchmark NPS

Klantverhaal: NHG stelt de leden centraal en optimaliseert Ledenreis

Om inzicht te krijgen in hoe de producten en diensten van het NHG door de leden gewaardeerd worden, voert het NHG continu Ledentevredenheidsonderzoek uit onder haar leden.

Website feedback

Feedback