SRK zet KlantMonitor in voor continue verbetering

De advocaten en juristen van SRK Rechtsbijstand hebben jarenlange ervaring in bijna alle rechtsgebieden. SRK rechtsbijstand werkt voor De Goudse, De Zeeuwse, JUWON of de Vereende.

Brandmeester is een initiatief van de SRK Groep om ook klanten zonder een rechtsbijstandverzekering toegankelijke en betaalbare rechtshulp te kunnen bieden.

De KlantMonitor wordt door zowel SRK Rechtsbijstand als BrandMR ingezet om op een continue basis de tevredenheid van klanten in kaart te brengen. Op verschillende momenten tijdens de juridische behandeling van een dossier wordt klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd.

Over SRK Rechtsbijstand

De SRK Groep biedt verzekerde klanten al meer dan 50 jaar onafhankelijke rechtshulp. SRK Rechtsbijstand heeft al bijna 20 jaar eigen advocaten in loondienst. Met Brandmeester wil SRK ook klanten zonder een rechtsbijstandverzekering toegankelijke en betaalbare rechtshulp bieden. Hierbij maakt Brandmeester gebruik van advocaten en juristen die bij SRK Rechtsbijstand B.V. in dienst zijn.

Brandmeester werkt heel anders dan de traditionele advocatuur met zijn uurtje-factuurtjesysteem. Brandmeester werkt met 4 duidelijke stappen: de online check, een persoonlijk adviesgesprek, onderhandelen of bezwaar maken en procederen of in beroep. De klant bepaalt welke stappen doorlopen worden. Brandmeester heeft de missie om het recht op een kwalitatieve manier toegankelijk te maken voor iedereen.

De oplossing

SRK Rechtsbijstand maakt al vele jaren gebruik van de KlantMonitor om continu de klanttevredenheid in beeld te brengen. Recent is ook voor Brandmeester een systeem in gebruik genomen om per fase uit het dienstverleningsproces feedback te kunnen verzamelen over de waardering door klanten.

De vraagstelling

De vraagstelling binnen de KlantMonitor is volledig afgestemd op het dienstverleningsproces. De klanten krijgen uitsluitend relevante vragen voorgelegd. Op ieder scherm wordt de vragenlijst goed weergegeven waardoor de vragenlijst gemakkelijk en snel kan worden ingevuld.

De rapportage

De rapportage vindt plaats via online managementdashboards. Er kan eenvoudig worden ingezoomd op rechtsgebied en het is zelfs mogelijk om per fase en rechtshulpverlener snel een rapportage te genereren.

In de dashboards is een aantal geavanceerde analyses opgenomen waarmee de prioriteiten voor toekomstig beleid kunnen worden bepaald.

Een verbeterprioriteitenmatrix geeft exact aan welke aspecten met voorrang opgepakt zouden moeten worden.

Website feedback