workimg

Digitaal evalueren zonder responsverlies

Met de CursusMonitor is volledig digitaal evalueren met behoud van respons percentages boven de 90% mogelijk. Deelnemers ervaren deze vernieuwende manier van evalueren als gebruiksvriendelijk en professioneel. Onze vernieuwende aanpak past perfect bij ambitieuze opleiders die ernaar streven zich iedere dag verder te verbeteren. Onze aanpak is volledig AVG proof.

Geen persoonskenmerken van deelnemers worden verwerkt en iedere deelnemer vult volledig anoniem de evaluatie in. Het digitale evaluatieformulier is op ieder mobiel toestel snel en gemakkelijk in te vullen. Het design van de vragenlijsten is responsive. Of zoals tegenwoordig vaker aangeduid met 'Device Agnostic'. Veel opleiders schrikken ervoor terug om hun trainingen en opleidingen digitaal te evalueren uit angst voor een beperkte response. Het vertrouwde schriftelijke evaluatieformulier aan het einde van de training wordt dan ook door de meeste deelnemers plichtmatig ingevuld en geretourneerd. Maar het verwerken van de formulieren kost veel tijd en vaak duurt het lang voordat de rapportage beschikbaar is. Bovendien geeft deze werkwijze niet echt een modern visitekaartje af.

Waarom de CursusMonitor?

  • Respons vergelijkbaar met schriftelijke formulieren
  • Professionele evaluatieformulieren in je eigen huisstijl
  • Automatische verwerking en online rapportage via online dashboards
  • Overzichtelijke dashboards met totaaloverzichten per training, trainer, periode etc.
  • Iedere dag beter presteren, focus op verbeteren in plaats van tijd verspillen met rapporteren

Wanneer de CursusMonitor?

Vele professionele organisaties maken al succesvol gebruik van de CursusMonitor. Het systeem wordt al op veel verschillende plaatsen ingezet. Van de evaluatie van een rondleiding op het Binnenhof tot een college op de Erasmus Universiteit. De CursusMonitor genereert steeds weer nieuwe inzichten waarmee onze opdrachtgevers zich verder weten te onderscheiden. Sneller leren hoe het beter kan, nieuwe deelnemers laten zien hoe anderen het ervaren hebben. De CursusMonitor biedt op een laagdrempelige manier uitgebreide mogelijkheden voor continue kwaliteitsverbetering en online reputatiemanagement.

Hoe werkt de CursusMonitor?

De CursusMonitor bestaat uit drie onderdelen. Een beheerscherm stelt opdrachtgevers in staat om een unieke code te genereren per te evalueren event. Dit beheerscherm ziet er als onderstaand voorbeeldscherm uit:

Beheerscherm:

bm-widget

Met behulp van het beheerscherm kunnen kenmerken van de training of het event worden gekoppeld aan het evaluatieformulier. De naam van de training, trainer, trainingslocatie en datum worden door veel opleiders ingesteld als vaste velden om te koppelen aan de evaluatie. Deze velden zijn vervolgens beschikbaar om als filter te worden ingesteld in het online rapportage dashboard.

In bovenstaand scherm is een voorbeeld opgenomen van de Customer Journey Question Bank. Dit systeem werkt op vergelijkbare wijze en heeft in plaats van standaard evaluatievragen verschillende vragen voor het evalueren van de Customer Journey of Klantreis. Voor de evaluatie van de verschillende fasen van de Customer Journey kunnen naast de voorgeprogrammeerde vragen ook eigen vragen worden toegevoegd. Wanneer de code is gegenereerd wordt aan deelnemers gevraagd om een speciale landingspagina op hun mobiele telefoon te bezoeken.

Mobiele landingspagina: bm-widget

De mobiele landingspagina wordt uitgevoerd in de huisstijl van de opdrachtgever.

Voorbeeld van vragenlijst:

bm-widget

Direct nadat de evaluatieformulieren zijn ingevuld is de online rapportage in het dashboard beschikbaar. Met behulp van de in het beheerscherm gekozen velden kan nu snel ieder gewenst rapport worden gegenereerd. Rapportages naar docenten en trainers kunnen eenvoudig direct in pdf worden gemaild. Het dashboard biedt bovendien kansen om per trainer over een periode resultaten te vergelijken met andere trainers. Handmatige werkzaamheden rondom het uitvoeren van opleidingsevaluaties behoren met de CursusMonitor tot het verleden.

Voorbeelden van het rapportagedashboard:

bm-widget bm-widget

Zelf eenvoudig en snel een digitaal evaluatieformulier aanmaken, code invullen en testen hoe het werkt?

Vul je gegevens in en ontvang een demo- account:

De impact van reviews op de aankoopbeslissing!

Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat 95% van de online shoppers zich voor duurdere, als meer risicovol aangemerkte aankopen oriënteert door reviews te raadplegen.

Door het weergeven van reviews van kopers bij je producten stijgen de verkopen met gemiddeld 270%. Wanneer je voor het eerst start met het plaatsen van reviews bij je producten kunnen de verkopen tot wel factor 4 toenemen. Voor duurdere producten heeft het weergeven van reviewscores een grotere impact op de verkoopaantallen dan voor goedkopere producten. Bij de eerste 5 reviews die voor een product worden weergegeven is de stijging van de verkopen het grootst. Deze stijging neemt toe tot 10 reviews per product maar vanaf 10 reviews neemt de invloed van nog meer reviews duidelijk af.

Een groot aantal reviews voor een product blijkt ook niet altijd gunstig uit te werken. Meer reviews leiden dan ook niet per definitie tot hogere verkoopcijfers. Een hoog review volume lijkt alleen een positieve invloed te hebben op de verkoop van bepaalde productgroepen zoals bijvoorbeeld damessportschoenen. Een dergelijk positief effect wordt niet gevonden voor de andere onderzochte productcategorieën. Over de rol van te veel reviews in relatie tot het afnemen van de kans op een verkoop bestaat nog onduidelijkheid. Mogelijk zorgt een overload aan informatie er bij consumenten voor dat een beslissing wordt uitgesteld.

5 Tips voor een succesvolle online review strategie Zet reviews en scores op je product website Omarm negatieve reviews en plaats ze ook online (deze worden door consumenten zeer gewaardeerd om de kwaliteit van je aftersales service te kunnen beoordelen) Stel prioriteit bij het genereren van reviews voor producten met een laag aantal reviews Geef voorrang aan het verzamelen van reviews voor hoog geprijsde of producten waarvoor de koopbeslissing meer risico inhoudt Zorg voor reviews van geverifieerde kopers - stuur actief op meer reviews op je site

Ook meer reviews verzamelen en deze direct op je site zichtbaar maken? BusinessMonitor biedt nu al vanaf €365 per jaar een complete ReviewMarketing oplossing. Meer weten? KlantgerichtheidsMonitor

bm-widget

Streven naar een 10 als Reviewcijfer is niet meer nodig!

Een cijfer van 4,2 ‐ 4,5 op een 5 puntschaal blijkt namelijk beter in staat om je online reputatie te ondersteunen en de sales een krachtige boost te geven.

Omgerekend naar een 10-puntschaal betekent dit dat een cijfer van 8,4 tot 9 de ideale score is om naar te streven.

Hogere scores leiden namelijk tot een verlies aan geloofwaardigheid en hebben daarmee een dalend effect op de koopintentie. In het artikel Too good to be true: 'the role of online reviews' features in probability to buy onderzochten Maslowa, Malthouse en Bernritter de samenhang tussen de hoogte van de beoordeling en de aantallen reviews op de koopintentie. Ook andere onderzoeken naar de samenhang tussen de hoogte van reviewscores en koopintenties wijzen uit dat de ideale reviewscore niet 5 sterren is maar ligt tussen 4.0 en 4.7 op een 5-puntschaal. Op een 10-puntschaal ligt dan de ideale waarde dus tussen 8 en 9,4. Opmerkelijk resultaat van dit onderzoek van Maslowa, Malthouse en Bernritter is dat extreem hoge beoordelingen zelfs een negatief effect hebben op de verkoop.

Ze leiden tot een verlies aan geloofwaardigheid. Enkele negatieve reviews vergroten juist de geloofwaardigheid. Wanneer consumenten het idee hebben dat negatieve reviews worden weggehaald neemt de geloofwaardigheid van de overgebleven reviews af. Uit ander onderzoek blijkt dat consumenten actief zoeken naar negatieve reviews om te achterhalen hoe leveranciers met klachten omgaan.

Uit het onderzoek komt statistisch onderbouwd naar voren dat een beoordeling van gemiddeld tussen de 4.2 en 4.5 'sterren' de verkoop doet stijgen en dat een gemiddelde waardering van meer dan 4.5 sterren leidt tot een daling in de verkoop. Een 5‐ster gemiddelde lijkt dan ook te mooi om waar te zijn. Ook meer reviews verzamelen en deze direct op je site zichtbaar maken? BusinessMonitor biedt nu al vanaf € 365 per jaar een complete Reviewmarketing oplossing.

Meer weten? KlantgerichtheidsMonitor

BusinessMonitor maakt gebruik van cookies Cookies Toestaan Cookies Weigeren
(cookiebeleid)

Website feedback

Laat hier je feedback achter over onze website.

Ben je een fout tegen gekomen? Meld deze dan bij ons zodat we deze zo snel mogelijk kunnen oplossen.

Feedback geven

Foutmelding