Steensma doet meertalig onderzoek




Over Royal Steensma

Al 175 jaar is Royal Steensma toeleverancier van een breed assortiment bakkerijartikelen. Met haar unieke kennis, flexibiliteit en maatwerk ondersteunt Royal Steensma haar afnemers optimaal, zodat zij een hoger rendement behalen. Klanten staan centraal. Steensma fungeert als sparring partner en houdt nauw contact met haar doelgroepen. Ze deelt actief kennis over trends in de markt, andere producten en nieuwe kansen. Haar R&D-afdeling ontwikkelt nieuwe ideeën die praktisch zeer toepasbaar zijn en haar standaard productlijn is zeer uitgebreid in diverse productgroepen. De flexibiliteit van haar eigen, moderne Klanten die op zoek zijn naar specifiek op hun bedrijfsvoering afgestemde recepturen of verpakkingen, vinden in Steensma een partner.

Oplossing

BusinessMonitor heeft voor Royal Steensma een meertalig klantonderzoek opgezet waarin onder andere de prijs-/kwaliteitverhouding van producten en de klantgerichtheid van de organisatie worden gemeten. Hierbij heeft BusinessMonitor Royal Steensma geadviseerd inzake vraagstelling en de te gebruiken achtergrondkenmerken van klanten. Het telefonisch onderzoeksteam van BusinessMonitor heeft een honderdtal Engelstalige interviews afgenomen bij klanten uit onder andere: Duitsland, Italië, Frankrijk en Oostenrijk. De maatwerkrapportage (incl. klantpiramide en klantwaardematrix) geeft Steensma in één oogopslag inzicht in de tevredenheid van de klanten in relatie tot hun omzet. Tevens biedt de rapportage inzicht in de verbeterpunten per accountmanager.

Klant sinds: 2007
Oplossing: KlantMonitor