SRK meet clienttevredenheid




Over SRK

Stichting SRK Rechtsbijstand is opgericht in 1966 door een groep verzekeraars voor de uitvoering van rechtsbijstandsverzekeringen. SKR voert onafhankelijk rechtshulp uit voor 6 verzekeraars:

  • AEGON Schadeverzekering N.V.
  • De Goudse Schadeverzekeringen N.V.
  • ING Insurance Services N.V.
  • JUWON Onderlinge Schademaatschappij U.A
  • Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V.
  • VAN N.V. (Rialto Verzekeringen)


  • De ruim 290 juridische medewerkers, waarvan 60 advocaten, zijn gespecialiseerd in specifieke rechtsgebieden. De juristen krijgen voortdurend bijscholing door het eigen opleidingsinstituut erkend door de Nederlandse Orde van Advocaten.

    Oplossing

    BusinessMonitor heeft voor SRK een doorlopend transactioneel klantonderzoek opgezet waarbij onder andere de tevredenheid en de NPS worden gemeten. De rapportage is volledig realtime en geeft SRK in één oogopslag inzicht in de tevredenheid van de klanten en de belangrijkste verbeterpunten. Rechtshulpverleners binnen SRK kunnen direct reageren op door cliênten gesignaleerde klachten en kansen. Elke medewerker van SRK ontvangt persoonlijk zijn of haar resultaten in het klanttevredenheidsonderzoek.

    'Door de inzet van BusinessMonitor hebben wij nu realtime inzicht in de ontwikkeling van onze klanttevredenheid. Het meten dicht op het proces verschaft nieuwe mogelijkheden om actief met de resultaten aan de slag te gaan en direct te reageren op door het systeem gesignaleerde acties'.

    Thalia van Limbergen
    manager kwaliteit en kennismanagement SRK Rechtsbijstand
    Klant sinds: 2007
    Oplossing: KlantMonitor