workimg

Van klantwaarde naar klantwaardering

Een positieve klantbeleving is belangrijk voor zakelijk succes. Teleurstellingen in de dienstverlening kunnen dan ook grote consequenties hebben en de klantrelatie negatief beïnvloeden. Gevolg is vaak dat er veel energie verloren gaat aan het tevreden stellen van klagende klanten. Een goed ingericht klantwaardemanagementsysteem stelt je in staat proactief met je klantrelaties om te gaan. Door iedere dag te luisteren naar je klanten, kun je leren van feedback en acties inzetten die direct bijdragen aan de klanttevredenheid. In elk contact met je klant schuilt een verkoopkans. En door klantmeningen te delen met een groter publiek, geef je promotors een podium, wat leidt tot nog meer leads.

De feiten op een rij

  • Zakelijke klanten stellen hoge eisen
  • De gemiddelde bestedingen per klant nemen af
  • De kwaliteit van je product/dienst is niet genoeg om je te onderscheiden
  • Enthousiaste klanten (promoters) besteden gemiddeld meer dan 2,5 keer zoveel
  • Positieve klantervaringen versterken je reputatie en trekken nieuwe klanten aan
  • Er is een sterke relatie tussen de betrokkenheid van medewerkers, de beleving van de klant en financiële resultaten

Onze aanpak

Voor het ontwerpen van een klantwaardemonitor onderzoeken we de volledige customer journey of path to purchase. Deze klantreis bestaat uit verschillende contactmomenten waarop je de ervaring van de klant op een onderscheidende manier kunt beïnvloeden. Belangrijk hier is te ontdekken welke aspecten je klanten belangrijk vinden en in welke mate? Voorziet je product en dienstverlening hier ook in? Zijn je medewerkers in staat het verschil te maken? BusinessMonitor helpt je te bouwen aan een `high performance` cultuur. Dit doen we door op al die momenten de klanttevredenheid te meten en deze feedback direct terug te voeren in de organisatie. Hierdoor ontstaat een verbetercyclus en wordt de focus op de klant verankerd in de processen.

Klantwaardemanagement

De klantwaarde wordt ook Customer Lifetime Value (CLV), lifetime customer value (LCV), of life-time value (LTV) genoemd. Bij het bepalen van de klantwaarde gaat het om een voorspelling van de netto winst gebaseerd op de toekomstige relatie met een specifieke klant. Onze aanpak is gericht op het combineren van analyses van klantgedrag met klantwaardering. We kijken hierbij naar transacties en survey uitkomsten. Hiermee wordt het mogelijk om de toekomstige ontwikkelingen precies in te schatten.

Aan de slag

In onze aanpak ligt de focus continu op verbetering. Klantwaardemanagement is geen project of eenmalige actie. Het gaat om iedere dag beter presteren door verbeteracties te borgen en klantvoorkeuren zorgvuldig vast te leggen in een CRM-systeem. Op die manier ontstaat een krachtig instrument om je organisatie te sturen en onderscheidend vermogen verder te ontwikkelen. Bijzonder in onze aanpak is dat naast de focus op interne verbetering, we ook kijken naar de externe kansen. Het systeem biedt allerlei mogelijkheden om referenties van je klanten te delen op je website, via sociale media en op vergelijkingssites. Leer hoe het werkt en stel zelf een offerte op in de vorm van een helder projectplan.


Stel de juiste vragen

Kies relevante vragen uit onze Top100 per deelonderzoek. Kies de klantgerichte KPI's uit onze voorbeeldvragenlijsten.

Bepaal de informatiebehoefte

Welke analyses zijn er beschikbaar? Bekijk de mogelijkheden.

Ontwerp de rapportage

Hoe ga je de rapportage ontwikkelen en resultaten delen?

Verbeter je marketingprestaties

Laat aan de wereld zien hoe goed je bedrijf is. Deel reviews op het web.

Leaflet

Download de leaflet

Projectplan

Download de PDF met het projectplan van de demo.

Bekijk een demonstratie dashboard

    Kies rechtsboven op deze pagina voor inloggen.
  • Gebruikersnaam: klantmonitor
  • Wachtwoord: demo

Meer informatie?

X
Website feedback

Laat hier je feedback achter over onze website.

Ben je een fout tegen gekomen? Meld deze dan bij ons zodat we deze zo snel mogelijk kunnen oplossen.

Feedback geven

Foutmelding